Friday 16 May 2014

CARA MENCEGAH PENYAKIT BATU KARANG

Cara pemakanan pada masa kini mendorong kepada pembentukkan batu karang dalam badan. Batu karang terbentuk akibat kandungan oksalat (garam mineral) yg berlebihan di dalam urin/air kencing. Ditambah pula dgn mendapan kolestrol juga lama-kelamaan mula membentuk pertikel keras sebesar butiran pasir yg lama-kelamaan semakin membesar yg akhirnya menyebabkan kesakitan.

Suka menahan kencing, dan kurang minum air menyebabkan air kencing semakin pekat, dan duduk di persekitaran yg sejuk ber-aircond mempercepatkan pembentukan batu karang. Batu karang yang kecil boleh masuk ke pundi kencing. Pergerakan batu karang ini menyebabkan kesakitan di bahagian belakang atau sisi di bawah tulang rusuk. Kesakitan akibat batu karang lebih memuncak apabila batu ini pecah dan terhenti bergerak.

Ramai yang takut untuk menghadapi pembedahan membuang batu karang. Kadang- kadang kita pun tidak sedar bahawa kita sebenarnya mempunyai batu karang. Supplement semulajadi shaklee merupakan pilihan tepat dalam membantu mencegah dan merawat masalah ini.

Saranan pencegahan batu karang bersama Shaklee:-
  • B-Complex - menurunkan oksalat (garam mineral) yg membentuk batu karang 
  • Vita-C - mengasidkan urin dan batu karang tidak akan terhasil dlm urin berasid
  • OsteMatrix - mengandungi Magnesium yg menurunkan oksalat & mencegah pembentukan batu karang 
  • Alfalfa Complex - mengurangkan infeksi & inflamasi 
  • Carotomax - menyembuhkan luka di urinari akibat batu karang 
  • Lecithin - membekar lemak berlebihan yg mendorong pembentukan batu karang

Anda mempunyai untuk memilih salah satu sahaja dahulu supplement yang disarankan atau mengambil pakej lengkap bergantung kepada bajet anda.


Untuk mendapatkan konsultasi secara percuma dan jadual pemakanan yang lengkap, sila hubungi saya secara terus :

S.I.D 907174
Pengedar Shaklee  yang sah (S. I. D - 907174) dan boleh COD (cash on delivery) di sekitar Sungai Petani, Bukit Selambau, Gurun, Yan, Seberang Perai, Guar Chempedak dan kawasan seangkatan dengannya.



klik pakar set bersalin








No comments:

Post a Comment